Kamis, 19 November 2015

Asid Reflux Pemulihan semula jadi Utama Yang Anda Patut Tahu

Asid Reflux Pemulihan semula jadi Utama Yang Anda Patut Tahu

Refluks asid adalah keadaan perubatan yang berlaku apabila asid yang terdapat dalam perut untuk mencerna makanan punggung ke dalam esofagus dan menimbulkan perasaan terbakar. Ia memberi kesan kepada ramai orang kerana ia dianggap berkaitan dengan tekanan dan tabiat makan yang tidak sihat. Pesakit biasanya mengalaminya beberapa kali seminggu dan ia telah menjadi sebahagian daripada kehidupan mereka. Mujurlah, terdapat rawatan rumah tersedia untuk refluks asid yang boleh mengurangkan rasa panas dan membuat anda berasa lebih baik. Mereka adalah berkesan dan mereka memberikan kelegaan tetapi untuk mendapatkan hasil pada jangka masa panjang dan untuk meletakkan refluks asid belakang anda sekali dan untuk semua, anda perlu juga melakukan beberapa perubahan diet dan beberapa perubahan gaya hidup. Elakkan merokok, minum dan makanan yang seolah-olah mencetuskan refluks asid. Juga melakukan yang terbaik untuk berhenti makan sebelum anda tidur dan makan makanan biasa, bukan bahagian besar.

Berikut adalah beberapa remedi rumah berkesan untuk refluks asid, tetapi ingat bahawa walaupun mereka mungkin dapat membantu dan memberikan kelegaan, anda perlu untuk mengenal pasti punca masalah anda dan untuk menghapuskan mereka. Rawatan rumah tidak dapat menyembuhkan sepenuhnya refluks asid jika anda terus makan terlalu banyak atau mengambil pedas dan berlemak dan kuantiti yang banyak alkohol.

Walau bagaimanapun, rawatan rumah yang paling popular untuk refluks asid termasuk -

1. Apple cider cuka - Ia mungkin kelihatan aneh untuk menyelesaikan masalah yang disebabkan oleh memakan asid lain asid. Asid berbeza daripada satu sama lain dan apa-apa yang terkandung oleh cuka epal cider seolah-olah mempunyai kesan yang baik pada badan anda. Semasa makan malam, minum setengah gelas air di mana anda telah dicampur satu sudu teh cuka epal cider.

2. Halia - Ambil kapsul akar halia selepas anda makan malam. Ia akan menyerap asid berlebihan dalam perut dan ia akan bertindak sebagai sedatif ringan dan akan memastikan anda tidur malam yang baik.

3. Teh Chamomile - Ia adalah berguna jika anda sudah berasa perasaan terbakar di belakang tulang dada kerana ia mempunyai kesan menenangkan.

4. jus kentang - Hanya membasuh kentang tanpa pengelupasan mereka dan minum jus. Anda juga boleh menambah buah-buahan atau sayur-sayuran lain untuk memberi jus rasa yang baik.

Antara ubat rumah untuk refluks asid sesetengah orang juga menyebut minum susu, tetapi doktor mengatakan bahawa walaupun ia memberikan kelegaan sementara, susu meningkatkan keasidan dalam perut dan ia bukan satu pilihan yang baik pada jangka masa panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar