Kamis, 19 November 2015

Bantu Diri Teknik Untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa

Bantu Diri Teknik Untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa

Bagi kebanyakan individu yang telah disahkan menghidap sindrom usus, tanda-tanda keadaan ini boleh menjadi sangat mencabar setiap hari disebabkan oleh hakikat bahawa tidak ada sebab yang diketahui atau penawar dan tidak banyak ubat boleh didapati yang berkesan boleh merawat semua gejala.

Walau bagaimanapun, ramai individu mendapati kelegaan melalui teknik bantu diri yang boleh menjadi berkesan dalam melegakan simptom kesakitan mereka gas, sembelit, kembung, dan cirit-birit. Beberapa teknik bantu diri melibatkan makanan tambahan dan berhati-hati perlu diambil sebelum memulakan sebarang bentuk alternatif baru rawatan dengan berunding dengan doktor penjagaan utama anda sebagai sebahagian daripada suplemen ini telah diketahui menyebabkan kesan sampingan yang serius pada individu yang terdedah.

Elakkan Makanan yang boleh menyebabkan Gejala IBS

Salah satu cara utama di mana ramai individu menolong diri mereka sendiri untuk mengelakkan pencetus gejala mereka IBS adalah untuk menentukan apa makanan yang mengganggu mereka secara khusus oleh menyimpan diari makanan dan mencari corak yang mungkin menunjukkan isu dengan makanan tertentu dan menghapuskan mereka dari ada diet.

Terdapat makanan dan minuman yang selalunya dikaitkan dengan suar sehingga gejala dan mereka termasuk, berminyak atau berlemak, daging merah, makanan yang boleh menyebabkan gas seperti kubis, kacang, dan brokoli dan minuman berkarbonat atau beralkohol.

Haba dan Aromaterapi

Gejala Ramai individu IBS dicetuskan oleh kebimbangan dan tekanan dan mendapati bahawa teknik relaksasi tertentu termasuk aromaterapi bermanfaat dalam mengurangkan up suar dan gejala-gejala mereka.

Aroma lavender diketahui mempunyai kesan menenangkan dan santai pada badan dan boleh didapati dalam pelbagai jenis lilin aromaterapi dan minyak mandi dan sabun. Terapi haba juga telah berkesan pada sesetengah individu untuk melegakan kekejangan kolon yang mencetuskan gejala kesakitan, cirit-birit atau sembelit.

Kaedah terapi haba boleh termasuk sauna, jakuzi panas, atau mandi wap. Balutan haba yang pergi sekitar perut juga membantu ramai individu mengalami kelegaan daripada gejala-gejala mereka pada siang hari kerana ia boleh dipakai di bawah pakaian dan banyak boleh bertahan sehingga lapan jam. Rawatan minyak panas dan juga bentuk yang berkesan terapi haba dan bekerja dengan baik apabila digabungkan dengan aromaterapi.

Meditasi dan Yoga

Teknik lain kelonggaran yang ramai individu dengan IBS mendapati membantu adalah meditasi yang termasuk kelonggaran bernafas dan boleh otodidak atau diajar oleh seorang profesional yang mengkhusus dalam teknik-teknik untuk pesakit dengan IBS. Senaman dan yoga juga cara-cara yang berkesan untuk melegakan tekanan yang boleh menjadi pencetus gejala IBS.

Salah satu perkara yang terbaik yang boleh anda lakukan jika anda mengalami IBS adalah untuk mendidik diri anda seberapa banyak yang anda boleh tentang keadaan ini dengan bercakap dengan anda doktor dan membaca semua yang anda boleh termasuk risalah banyak dan buku-buku yang terdapat di sindrom usus .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar