Kamis, 19 November 2015

Biofeedback Relaksasi

Biofeedback Relaksasi

Saya telah menggunakan beberapa teknik bersantai biofeedback dalam amalan kaunseling saya termasuk handwarming, EEG biofeedback, dan kadar jantung kebolehubahan biofeedback, yang merupakan alat yang saya telah digunakan sejak menjadi satu berlesen satu pembekal pada tahun 2000.

Saya suka mengajar kadar jantung pelanggan kebolehubahan biofeedback saya alat lain, yang saya percaya kerja-kerja yang sangat sinergi dengan itu, yang dipanggil Focus Buka. Fokus Terbuka membantu saya untuk mengingati ruang di dalam dan sekitar segala-galanya, termasuk hati saya, dan apabila saya membuat Focus terbuka, otak saya bergerak ke gelombang alpha otak (atau fokus luaran santai) dengan cepat.

Saya rasa kunci untuk bersantai biofeedback adalah untuk dapat untuk menukar gaya penumpuan, status ilham, atau kadar jantung kebolehubahan kepaduan dengan cepat, bergerak ke dalam dan keluar dari eustress dan mengelakkan kesusahan.

Saya rasa ia adalah penting untuk memahami bahawa beberapa faktor mengurangkan corak gelombang otak yang tetap atau kadar jantung kebolehubahan kepaduan.

Satu adalah tindak balas berorientasikan manusia, yang bermakna saya memberi perhatian kepada pergerakan dan perubahan di sekeliling saya, dan apabila saya menghadiri kepada perubahan dalam persekitaran, seperti bunyi bising di belakang saya, saya bergerak dengan pantas ke dalam fisiologi penggera, yang boleh mengambil aku dari saya kepaduan kadar jantung kebolehubahan dan negeri alpha saya ilham dan ke dalam beta (memberi tumpuan kesedaran luaran) dalam mungkin 1/18 kedua, menurut Mihályi Csiszentmihalyi, Ph.D. atau 1/25 masa tindak balas kedua untuk ekspresi wajah seperti wajah penghinaan. Sebagai perbandingan, ia mengambil masa saya 1/10 kedua berkelip mata saya.

Saya mengubah itu dengan cepat, dan sekali saya telah mengenal pasti bahawa bunyi di belakang saya tidak berbahaya, dan ekspresi wajah tidak adalah satu kebimbangan, maka saya boleh, dengan beberapa Kesedaran, kembali kebolehubahan kadar jantung saya untuk kepaduan.

Bagaimanakah kadar jantung kebolehubahan biofeedback ditambah pula dengan Fokus Terbuka membantu saya menjadi yang mengambil pelajaran?

Kadar jantung kebolehubahan biofeedback adalah program berkomputer yang menyediakan maklum balas pada skrin komputer, dan pelanggan mendapatkan rasa yang, dari audio dan maklum balas visual, berapa cepat perubahan fisiologi mereka apabila mereka mewujudkan satu pemikiran yang tertekan dan bukan pemikiran affiliative atau koperasi, walaupun mereka duduk diam-diam, menghadiri ke komputer.

Apabila pelanggan mendapat rasa bahawa dengan beralih fikiran daripada "Saya tidak tahu bagaimana saya akan membayar bil gas bulan ini" kepada "parti hari jadi bersenang-senang dengan anak-anak mereka", mereka boleh bergerak ke dalam kadar jantung kebolehubahan kepaduan, yang merupakan perasaan yang sangat santai kepuasan, pelanggan mula memahami bahawa mereka kesadaran boleh jurutera keadaan dalaman mereka biofeedback bersantai denyutan jantung oleh denyutan jantung.

Mengapa hati yang menewaskan oleh jantung rentak perbezaan penting? Jika jantung anda berhenti, adakah anda perlu bimbang tentang biofeedback kelonggaran lagi? No.

Saya telah membuat kadar jantung kebolehubahan biofeedback sebahagian daripada keganasan dan pengurusan kemarahan kumpulan domestik saya selama kira-kira 10 tahun.

Malah, saya akan mempunyai pelanggan disambungkan kepada duduk komputer di atas meja yang sengaja diletakkan di tengah-tengah bilik, dan setiap pelanggan akan melakukan perkara yang kebolehubahan biofeedback kadar jantung manakala kumpulan berpusar tentang mereka, yang merupakan cara hidup adalah, banyak bunyi dan gangguan.

Kebanyakan pelanggan terkejut melihat bagaimana mereka bertindak balas kepada nada suara atau topik tertentu, dan hampir semua daripada mereka masih boleh bergerak ke dalam medium tahap yang lebih tinggi kepaduan.

Saya akan berhenti kumpulan itu dan bertanya kepada mereka bagaimana mereka lakukan itu, dan ramai yang mengaitkan bahawa mereka telah memikirkan beberapa pengalaman yang menyenangkan dari masa lalu, jadi saya sudah tentu bertanya kepada mereka jika mereka boleh mengulangi pengalaman itu, apabila diminta. Sudah tentu, kebanyakan berkata mereka boleh.

Kecergasan otak?

Jika anda telah membaca tentang neurogenesis dan neuroplasticity sama sekali dalam tempoh dua atau tiga tahun yang lalu, maka anda telah melihat bahawa kita benar-benar berkembang neuron setiap hari jika kita melayani rukun kecergasan otak termasuk pengurusan tekanan.

Kadar jantung alat kebolehubahan biofeedback telah disyorkan oleh Alvaro Fernandez, salah satu lampu terkemuka dalam bidang brainfitness itu.

Beliau berkata, ia adalah alat pengurusan tekanan yang terbaik di pasaran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar